Lucia och tilltänkta planer inför lediga helgen

Snart är det Lucia=)
Jag älskar att se alla ungar på Dagis tassa in på rad.
Eller det som ska föreställa en rad ;)
De sjunger Sankta Lucia och Vi komma, vi komma
från pepparkake land!
Fast, nu får den väl inte sjungas för det är rasistiskt!
Såg att en skola även förbjudit tomtar i sina Luciatåg?!
VAD är det som händer i Sverige?
 
Hur som haver, jag längtar sååå till firandet på
Dagis i morgon=)
Idag, eller rättare sagt ikväll har jag äntligen
hunnit med att ta hand om mig själv.
Ja, ialla fall mina naglar.
Det fick bli rött med en uns av glitter i.
Passande till Jul.
 
I morgon ska jag jobba några timmar på morgonen
sen har jag tagit semester under helgen.
Ska bli skönt. Ska försöka att hinna med att
baka FarmorsLimpa och några sorters
kakor. Jag är ett stort kakmonster.
Måste hinna få köpt en Julegran oxå.
Det skulle vi ha gjort redan förra helgen men,
då slog bacilluskus-snorus till.
 
 
1 Helen i Vilrummet:

skriven

Härligt med lite julbestyr i helgen. Här kommer vi nog pynta lite i morgon.
Önskar dig en fin helg.
Kram Helén

Kommentera här: