Slut på Midsommar 2013

Har haft en alldeles fantastik Midsommarhelg.
Har fått fira tillsammans med de vänner som
jag älskar mest. Förutom att det saknade En
speciell person, Cissi <3
 
Chillade alldeles lagomt under dagen. Grannens
dotter Sanna tog med sig Lillemannen och Emilia
till Parken för sans runt stången.
Jag och Darlingen förberedde för festen.
Fixade björkslanor, blåste ballonger och fixade 
och trixade.
Vi fick till det i all enkelhet, blev mysigt.
Gästerna dök upp runt 18 tiden och vi
skålade alla i Bubbel som Ingegerd & Anders
hade med sig i sin korg.
Snart därefter drog det igång med grillning.
Vi bjöd på sallas, potäter, såser och annat gott
medans var och en fick ta med sitt eget kött de ville grilla.
 
Barnen lekte på gräsmattan som hör sommaren 
och midsommar till.
Så härligt att se dom glada och nöjda med
spring i benen.
Efter maten drog vi igång 5-kampen. Jag delade upp
alla i två lag.
Ja, jisses vad kul=)
Kändes som att gästerna var nöjda.
Kaffe och efterrätt bjöds det på efter lek och bus.
Ingegerd hade bakat en himmelsk god tårta som jag 
skulle kunna dö för!
 
Satt sen en stund och pratade om ditten och datten.
Det närmade sig midnatt och det var dags för mig att
tacka gästerna för en supertrevlig kväll.
Jobb väntades och jag behövde vara pigg 
och fräsch för morgondagen.
 
I morgon åker Darlingen på fiskeresa med grabbsen
och jag och Lillemannen blir ensamma under en vecka.
Ska bli skönt att komma ifrån varandra lite. Man behöver
det ibland.
Ha en fin kväll Ni fina
1 Ingegerd Lundgren-Petters:

skriven

Ja ni hade verkligen gjort det görmysigt..

Attans nu regnar det jag som skulle greja ute ju,,blää

Ha en gooo eftermiddag, kramen

2 ♥ Sojka ♥:

skriven

Ja men visst är det så att man ser stoltheten i hans blick! :D
Underbart! :)
kram!

Kommentera här: