Helgen som varit...

Sådär! 
En händelserik helg till ända. Mycket roligt har hänt.
Vi har ännu inte hunnit smälta eller förstått att
det är sant?!
Känns så overkligt på något sätt.
Så många år som jag har knatat på som timvikarie.
Jobbat så många helger, så många storhelger
och sen aldrig ledig på sommaren.
Men nu, Nu jädrans får jag oxå semester=)
 
Har hälsat på min älskade mormor idag.
Hon flyttade ju till ett annat äldreboende
i tisdags. Vilken enorm skillnad!
Hela atmosfären.
Mormor var så glad att vi kom. Jag har inte kunnat
hälsa på henne där hon bodde förut.
Den historian kanske jag kommer till en annan gång.
Mormor var snyggt klädd, ren och fin.
Tryggare och lugnare och bara rofylld.
Det gör mig så glad att få se gamla mormor igen.
 
Nu ska jag gå och lägga mig, sitter och gäspar.
GoNatt Ni fina!
 
 
1 Helen i Vilrummet:

skriven

Ni har verkligen haft saker att fira :-)
Skönt att din mormor har det mycket bättre nu.
Ta hand om er.
Kram Helen

Kommentera här: