Grattis

Idag är min dag!
En födelsedag som jag sent kommer att glömma.
Jag är så nära medelåldern, bara 1 år kvar ;)
Inget som bekymrar mig alls. Åldern är enbart en siffra
som jag tycker allt för många hänger upp sig på.
Jag kör med måttot att man är inte äldre än
vad man gör sig.
Det lever jag efter också.
 
Min första födelsedag som jag inte blir grattad av min mor.
Hon har lämnat oss, sagt upp all kontakt med mig.
Detta på grund av att jag hittat min fina halvsyster
och umgås med henne.
Det gör mig ont i hjärtat att någon som jag har
älskat så högt visar sig vara någon helt annan.
Men, det känns otroligt skönt nu när jag har landat
i allt som har hänt.
Nu finns inte längre den oron inom mig som funnits
i alla år. Oron för att inte duga till och inte vara bra nog
är som bortblåst.
Känns underbart. 
 
Ska försöka att sova (igen).
Infektionen i tanden/käken gör sig fortfarande
påmind och det gör ont.
Ska tillbaka till Tandis nu på torsdag.
Gonatt

Kommentera här: