Barnarbete och skador

Förra veckan gjorde vi rycket jag och Darlingen.
Vi har länge pratat om att flytta garderoberna i vårt sovrum
och göra x:a rummet till en Walk-in-closet.
Ja, och nu blev detta gjort =)
Väggen där garderoberna stod spacklade jag och Lillemannen.
Slipade så dammet yrde och målade så det var färg överallt.
Lillemannen hade naturligtvis förberett sig med
arbetskläder och skyddsutrustning.
 
Härliga underbara unge.
Men, man kan ju inte vara förberedd jämnt.
Tyvärr var olyckan framme någon dag innan sovrummet
blev färdigt. Lillemannen fick använda en kniv när han
skulle skära en liten kartong i molekylbitar.
Det slutade visst såhär:
 
En något "skadad" Lilleman till en bloggandes
fotograferande mamma ;)
Svårt att få till ett kort med ett något mer naturligare utseénde.
Nu är såret i princip läkt och knivar håller
han sig ifrån ett tag. Nåja, jag är ingen hönsmorsa,
har aldrig gömt unadan knivar eller något annat.
Alla ungar skär sig någon gång.
 
Oj, klockan drog visst iväg en aning, dags att
piffa till sig för en dag på jobbet.
 
 
1 Helén i Vilrummet:

skriven

Kul att fixa lite hemma, även om det resulterar i lite skador. Jag hoppas att Lillemannen snart är bra i fingret igen.
Jag tror inte heller på att gömma undan saker utan genom att få testa vad som händer så lär man sig. Även om det kanske gör lite ont ibland.
Kram Helén

Kommentera här: