ÄNTLIGEN! Officiellt är nu Våren här

 
Mina tulpanlökar kikar upp. Var några veckor sedan
jag tog detta fotot.
Har sett snödroppar och vide.
Tyvärr lyser solen med sin frånvaro och det är
rått, kallt och en aningens fuktigt ute.
Men nu är vi ändå påväg mot rätt årstid och snart, snart
kommer solen fram och hälsar oss alla
välkomna att möta våren.
 
Har haft några dagars semester då min kropp strejkar
för all stress som är i jobbet.
Ogillas, tycker jobbet är ganska ok. Superbra kollegor
och en bra chef. Tiden däremot finns inte.
Känns som att jag ska få hjärnblödning och hjärtinfarkt
på varje arbetspass som jag gör.
Önskar och hoppas så att jag snart blir förflyttad
till den enhet som jag hör hemma.
Samtidigt ÄR jag lyckligt lottad som faktiskt
äntligen har fått en fast anställning. 
 
Igårkväll var vi hem till Syster m familj på middag
och god dryck. Vi hade en härligt mysig kväll.
Kollade Andra Chansen.
Gissar på att Helena Paparizou tar hem rubbet.
Im i Right?

Kommentera här: