Dagens "händelser"

Fasen vad långdraget detta är.
Så matt och så orkeslös.
Nåja, det blir allt bättre.
 
Idag har jag i princip sovit hela dagen.
Körde Lillemannen till Dagis vid 9 och hem
åt frukost och sen koma i soffan.
Vaknade först vid 12.40, gick upp och
började med lunchen som skulle vara
fördig tills grabbarna kom hem.
Lyckades servera samma lunch hemma 
som de fick på Dagis...
 
Efter lunch, koma i soffan igen.
Jag och Lillemannen tog oss en promenad med 
den röde. Gott med frisk höstluft.
Tillbaka hemma var det bara
att sätta igång med middan.
Ugnsbakad torsk med smörfrästa wok grönsaker.
Smakade si så där.
Ja i dag har jag bara sovit, ätit och skitit =)
Hahaha, typ som bebisar.
 
Idag flyttade min mormor till ett annat
äldreboende här i byn.
Som förhoppningsvis inte vanvårdar sina gamlingar.
Var ju ett tag sen jag skrev om detta.
Anmälning efter anmälniing har gjorts till enhetschef
som bara "beklagar att NI uppfattar det så".
Kontakt med socialchefen har oxå gjorts men
har inte fått någon respons därifrån heller?!
Nu har anmälan gjorts till socialstyrelsen iaf.
Får se hur de tolkar allt detta.
Ingen respons därifrån heller?
Ja då kommer jag gå ut i media,
även om jag riskerar att få sparken.
Jag jobbar ju i kommunen så att säja.
 
Nog om detta, jag kommer säkerligen återkomma
om detta ämne.
Nu ska jag se Förrådsfyndarna!
Galningar...
1 Cissi (krabban):

skriven

Usch har de inte gett sig än. Krya på dig å fortsätt att vila. Hoppas din mormor får de bra nu å stå på dig vännen. Äldre ska få ett bra avslut. Många kramar

2 Helén i Vilrummet:

skriven

Å jag hoppas att du kryar på dig snart. Det verkar vara en segdragen förkylning. Men det är rätt, sov och slappa, det är bästa medicinen.
Jag hoppas verkligen att din mormor får det bättre nu.
Kram Helén

Kommentera här: